dla kogo: DZIECI W WIEKU OD 6 DO 10 LAT ZAMIESZKAŁYCH NA TERENIE M. ST. WARSZAWY A W SZCZEGÓLNOŚCI NA BEMOWIE
gdzie: SZKOŁA PODSTAWOWA NR 301 UL. BRYGADZISTÓW 18 IM. JANUSZA KORCZAKA W WARSZAWIE
kiedy: od marca do czerwca 2018 oraz od września do grudnia 2018 r.
Zapisy pod tym adresem: Zapisy na zajęcia
(proszę wybrać placówkę Szkoła Podstawowa nr 301 a w uwagach proszę wpisać Projekt „Zabawa Gliną”). Dla dzieci zakwalifikowanych do projektu zajęcia są darmowe.
Cel główny projektu: wzrost poziomu psychosomatycznego i rozwój dzieci poprzez uczestnictwo w zajęciach zabawy
Praca z gliną:
- stymuluje układ nerwowy,
- doskonali koordynację wzrokowo-ruchowa,
- rozwija wyobraźnię,
- ćwiczy koncentrację uwagi,
- uczy planowania przestrzennego,
- uwalnia ekspresję plastyczną,
- rozwija sprawność manualną,
- rozwija w dzieciach zainteresowanie twórczością,
- ma aspekt terapeutyczny ( poprzez taka aktywność twórczą uczy wyrażać emocje, satysfakcja i radość z efektu pracy wzmacniają poczucie własnej wartości, wycisza i rozładowuje napięcia, odpręża i stanowi pomoc w walce ze steresem, motywuje do samodzielności , uczy cierpliwości.
Cel uzupełniający projektu: zajęcia grupowe pozwolą nawiązać nowe znajomości lub umocnić istniejące relacje koleżeńskie przy okazji wspólnej zabawy.
Dzieci kochają glinę za to, że:
- sprawia autentyczna frajdę,
- jest materiałem niezwykle plastycznym, a zatem wdzięcznym szczególnie dla rączek Małego Artysty,
- można z niej wyczarować i zabrać do domu wspaniałe zwierzaki, zabawki, ozdoby, prezenty dla najbliższych , własny kubek czy miseczkę i wiele innych arcydzieł, których przeznaczenie na pierwszy rzut oka trudno jest dorosłym odgadnąć, ale użyta wyobraźnia i zaangażowanie sprawiają, że ich wartość jest bezcenna.
Cel poboczny projektu: poznanie nowej dziedziny sztuki dającej szansę uczestnikom kontynuowania radosnej twórczości w domu przy udziale różnych mas plastycznych.
Sposób realizacji : cele zostaną zrealizowane poprzez bezpośrednie wsparcie i opiekę instruktura/animatora dla osób uczestniczących w projekcie. Realizacja projektu wspomoże rodziców i wychowawców w rozwoju psychosomatycznym dzieci, uczuli dorosłych na wagę problemu rozwoju motoryki u dzieci oraz przyczyni się do upowszechnienia ceramiki jako zajęć również w aspekcie terapeutycznym. Zajęcia ceramiczne nie wymagają szczególnych predyspozycji artystycznych i może w nim brać udział każde dziecko, które przejawi taką chęć.